bortrövad till övik

igår var en spännande dag. jag vaknade upp i ersmark klockan 8.00 av att lisa sjöng "nuuuu ska du kliiva upp, du ska med buuussen om en timmeee till saaándbackaaaa.." det var bara att kliva upp, äta frukost och sätta sig på bussen till mig. förstod nästan på en gång att det var något som emma kokat ihop. jag hade nämligen en julklapp innestående hos henne, något som skulle ske när jag minst anade det. messar emma och hon ger mig infon att jag ska befinna mig på plaza klockan 12. rätt sent med tanke på att jag var uppe redan vid 9. jag går in i lägenheten, tar av mig jackan, känner en annorlunda doft i luften och ser.. emma - i min soffa! där satt hon och kunde inte hålla sig för skratt. jag var osminkad och paff. fick 15 minuter på mig att packa en väska med bad&fest kläder och sen skulle vi iväg.

blev hämtade av taxi hos mig, åkte till busstationen, hoppade på en buss till övik och först då förstod jag vad vi skulle göra. en heldag på paradisbadet. ingela anslöt till gänget i nordmaling och tillsammans hade vi en riktig toppendag först på badet, sen på en parkeringsplats, en fantastisk restaurang, ett stökigt hotellrum med överförfriskade malåbor och utgång på lex. en heldag som verkligen levde upp till förväntningarna.

idag har jag tagit mig hemöver, pratat ut ordentligt med emma och ingela om gårdagen, åkt buss, buss och åter buss, kommit hem till lägenheten, tagit en välbehövd vila och ätit köttbullar. om en halvtimma ska jag cykla ned till coop, möta upp fröken eriksson, köpa karra och se film. kan behövas efter en dag som igår..



till alla er som inte joinade:
ni missade något!

tack emma för en sjukt bra julklapp!

Kommentarer
Postat av: Libanmiriam

Hi, I just wanted to say that I really like your site!

2012-06-20 @ 12:33:41
URL: http://libanmiriam.blogmentions.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0