linn blir med bil

efter att ha microvärmt blodpudding och ätit den ur djuptallrik tar jag nu nya tag för avfärd mot ersboda och jenny sandberg. tar bussen dit om en kvart och förhoppningsvis slipper jag vandra hem till sandbacka senare i afton. livet hade varit lättare om jag haft bil. och snart får jag en!!! FÅR. jag FÅR (låna) en bil. mamma och pappa lånar ut lill-toyan till mig och lisa och så länge jag (och hon förhoppningsvis) betalar allt som måste betalas (typ tråkiga grejor som bensin, försäkring och sånt) så får jag nyttja den hur mycket jag vill. ett plus är att den kommer vara stationerad hos mig på sandbacka. ett minus är väl att jag kommer bli ännu latare och köra överallt. men, så får vi helt enkelt se till att det inte blir. kommer bli grymt. första maj är den min! (för då "får" familjen en sprillans ny mitsubitchi/mitschubitchi/michubiski, ja ni förstår, som släpps i helgen.) min pappa ska då vara först med allt. han ringde mig enkomt för detta i morse och pratade 10 minuter helt uppjagad om bilen. söta lilla pappa. den skulle tydligen ha så mycket kraft att styrstången skulle kunna gå av om han tokgasade med husvagnen efter. jag får helt enkelt se till att han kör försiktigt..

Kommentarer
Postat av: Johanna

känn inte så, imorgon ska jag sova ut :)

2010-02-03 @ 21:38:22
URL: http://rillihus.blogg.se/
Postat av: lisa

styrstången, imponerande linnsan. kul att vi blir med bil. Nu ska det fixas bra musik. och ett körkort såklart!

2010-02-03 @ 23:16:10
URL: http://lisarydelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0