gåendes ensam på norra ersmarksgatan.

jag gick till jobbet i morse. jag lyssnade på rix fm och promenerade med min vargmössa på då min ordinarie svarta mössa luktar häst och min bad hair day som bara används i nödfall är utlånad till lisa. enda mössan som fanns på sandbacka var en som tål -25 grader och den satte jag på mig. bättre den än ingen, tänkte jag. jag promenerar längs norra ersmarksgatan, helt ensam, och börjar tokskratta åt markoolio och tobbe trollkarl + hela rix morgon zoo gänget då de på något sätt ska efterlikna talang 2010, fast i egen tappning med "sopa 2010". den sämsta vann, med andra ord. marko skulle sjunga finska nationalsången och tobbe sjöng "new york" med världens inlevelse. efter det skulle de improvisera fram en rap om våren, och de var det här som framkallade skrattet. marko rappade och tobbe beatboxade. markos improviserade vårtext var bortom förklaringar och tobbe avslutar med ett "yeah". det var otroligt kul och om det nu var någon som lyckades se mig där, vandrandes själv, skrattandes - så ber jag om ursäkt. det kan inte ha sett klokt ut för den som inte såg mina små hörlurar och kunde lista ut att jag lyssnade på radio. det bästa av allt var nästan att jag var tvungen att hålla för munnen då jag gick omkring och fetlog 10-20 meter efter incidenten. jag ville ju inte att någon skulle tro att jag var psykiskt störd där i min vargmössa, dunjacka, regnbyxor, rykä-skor och utan smink.. jag ler bara jag tänker på händelsen.

"sopa 2010"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0