cykelturen

tog en cykeltur till stallet idag i solen. låter underbart, va? kan berätta att de var allt annat än underbart. fastän jag cyklade på ettan så var det knappt så att jag tog mig framåt. motvinden var total och när jag kom fram till bilprovningen höll jag på att ge upp. jag gick med cykeln, stannade för att ta på mig vantarna och då gled cykeln iväg och föll i diket för att det blåste så fruktansvärt mycket. jag gick fram till forslunda, släpandes på cykeln och anlände till hippologum helt svettig och uppvärmd inför ett dressyrpass. ridningen gick finemang och jag funderar på om det hade o göra med att jag var mjuk i kroppen sen innan.. hemvägen däremot gick hur jäkla bra som helst. trampade på sjuan hela vägen in till stan och blev inte ens andfådd.

jag ser dock hellre att det inte är någon vind alls, utan att det blir jämt motstånd hela tiden. förstod inte hur jag tänkte när jag cyklade iväg.. "aldrig mer" var två ord som cirkulerade i min hjärna om och om igen.


nu ska jag till ersmark och äta middag, sen på förfest hos josse. blir en lugn kväll i kväll och jag tar bilen för att se till att jag inte kan och får dricka nåt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0