blöt om fötterna

idag lärde jag mig någonting nytt. jag lärde mig att genvägar inte alltid är snabbast. cyklade hem från hanna i full fart efter en kväll hos henne på västerslätt. hade sett criminal minds och var lite lätt uppskruvad och trodde att det skulle hoppa fram en man från ingenstans och överfalla mig. valde därför att ta den kortaste vägen men möts av en snöhög. cyklar runt lite på parkeringen och hittar en väg ut, kliver av cykeln, trampar lite i snön och styr med mig cykeln och inser rätt snabbt då jag blir dyngsur om fötterna att jag klivit igenom snön och hamnat i en vattenmassa under.. det var iskallt om fötterna hela vägen hem och jag cyklade ännu snabbare än tidigare dels för att inte frysa sönder tårna och dels för att inte bli överfallen. en härlig avslutning på en härligare kväll.

i morgon är jag ledig och jag ska tillbringa lite tid på hipplogum då jag har en ridlektion att ta igen. so long! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0