slapparsöndag

den här dagen har inte bestått av mycket. var hemma i lägenheten tills fyra då jag tog på mig kläder, sminkade till mig och satte mig på cykeln för färd ned till bibblan där emma hade spenderat sin dag. funderade seriöst på att stanna inne då jag kliver ut genom porten och möts av duggregn big time. börjar cykla, glider runt lite lätt och får panik och tror att jag ska falla och slå mig (som alla dagar då jag cyklat på senare tid). kommer till bibblan, får banan/chokladpaj och häller i mig en kopp kaffe samtidigt som jag läster sista numret av "hennes". hjälper emma att stänga lite smått och vi cyklar tillsammans hem i regnet med varsin påse godis i fickan. landar hemma hos mig framför tv:n och där har vi slöat enda sen dess. heartbreak hotel stod på schemat och den filmen är ju alldeles alldeles underbar. det blir nog snart sängdags för min del. först lite nässpray och vatten, då borde jag nog överleva natten. (inte meningen med rimmet där, faktiskt)

jag är ledig i morgon och ska diska lite, städa lite och mysa lite. kanske lyxa och tända lite ljus bara för min egen skull. ja. varför inte? livskvalité, är det inte så det heter? godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0