farfar 88 år

ser otroligt lite efter greys. mina ögon är igenklistrade och svullna efter 15 minuters intensivt gråtande och hulkande. mamma ringde precis när det var över och hennes första fråga var: "är du förkyld?" nej, jag hade ju grinat. typ samma sak.

var hur som helst hos farfar idag efter jobbet. han fyllde år i måndags och hade findukat och varken jag eller lisa dök upp då. vi fick så dåligt samvete så vi åkte dit idag i stället. handlade lite lotter och gick upp. blev bjudna på finfika som vanligt då man är där. man märker verkligen hur han har planerat hela dagen att vi ska dyka upp och säkert suttit och väntat länge. jag och lisa dök upp 15 min innan avsatt tid och då var redan bordet dukat med finporslin. han är allt bra söt farfar. även om han varken ser eller hör nästan någonting och går en på nerverna rätt mycket. han är världens krutgubbe. 88 år, bor själv i en 4:a mitt i stan, har en balkong med hur mycket blommor som helst och har annonsbladskikande som sin största hobby. hoppas att man själv får leva så länge! som farfar sa tidigare: "jag har ju aldrig rökt eller smakat på spriten, det är därför". man kanske får hoppas på 85 då?

Kommentarer
Postat av: lisis

annonsbladskikande som hobby, du är allt rolig du. Fast det är ju sant. Extra glad blir han ju när han får kuponger i brevlådan!

2009-05-27 @ 23:36:45
URL: http://lisarydelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0