check - tredje parkeringsbötern

idag fick jag lite smått panik när jag skulle parkera bilen på stan. var ska man stå? hur mycket ska man betala egentligen? hur länge ska jag stå här? vem vet det egentligen när man inte ens vet vad man ska göra på stan? hur gör folk när man bestämmer sig att parkera OCH betala, vad avgör var man parkerar och hur mycket pengar man lägger i? det här kan tänkas vara ett i-lands problem av dess like.. och hur gjorde jag? jag ställde mig i alla fall där det kostar 5 kr/h och stod där i två timmar, vilket visade sig vara alldeles lagom. 10 kr fattigare gick jag på stan i lugn och ro utan att behöva oroa mig för parkeringsböter. kom till bilen 5 min för sent och fick panik. tänk om jag betalat och sen fått parkeringsböter på de där sista 5 min.. då hade det känts ännu värre måste jag erkänna.

jag börjar härmed min nya period med att inte betala. vi får se hur lång tid det dröjer denna gång innan jag får böter.
hejhej

Kommentarer
Postat av: lisaboman

Alltså, du borde räkna ut vad du tjänar mest på. Att inte betala, och sen få parkeringsbot. Eller att betala och inte få böter. Så du vet vad du tjänar mest på ^^

2009-03-11 @ 22:22:01
URL: http://lisaboman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0