var tog livsglädjen vägen?

hade en härlig dag på jobbet idag också. svettades som ett djur och odlade några nya finnar i ansiktet. vet ni hur dålig hy man får av att jobba i butik? ni vet min babystjärtshud? den är inte längre babystjärtslen.. vädret däremot gör att kvällen inte får samma betyg som dagen. jag är verkligen en vädermänniska och blir påverkad till tusen beroende på vad det är för väder. när jag cyklade hem från jobbet ville jag bara lägga mig i sängen och dra över en filt och vakna i morgon bitti. sagt och gjort. jag började med att göra pommes i ugn. var så äckligt sugen på pommes att jag inte kunde tänka på annat sista timman på jobbet. inledde matlagandet med att tappa ut grejor på golvet och svära. var verkligen helt ofokuserad. åt, blev arg på "mitt" internet som inte ville starta och la mig i sängen. tv:n visade ingenting vettigt så där låg jag och funderade seriöst på att krypa ner för kvällen. klockan 20.15. somnade hur som helst och vaknade en timma senare. nu känner jag mig lite piggare men skulle inte tacka nej till sängen igen. ska bara diska undan lite först, det ser ut som om det har varit krig på diskbänken. (och på golvet nedanför också för den delen)

i morgon blir det jobb, endast 6 timmar i morgon (känns lyxigt på ngt konstigt sätt). sen har emma & caisa lyckats övertala mig till fest i morgon kväll i.. vännäs. caisa lockade med att det liknade åsele marknad. vem tackar inte nej till det? inte jag i alla fall! hade tänkt vara nykter i helgen och peppa upp inför nordmalingsmarknaden på fredag och åsele marknad på lördag men.. jag är lättövertalad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0