en spontankväll i ersmark

jag vaknade otroligt sent idag och fick stressa lite för att hinna med en dejt med joli. hon hade ringt mig hela förmiddagen men jag hade varit duktig nog att stänga av mobilen och inte kunnat bli nådd. efter ett nöd-133-meddelande förstod jag att hon nog varit rätt orolog för min del. hon var schysst nog att hämta mig på sandbacka, tror egentligen att hon tänkt dyka upp och väcka mig om jag hade fortsatt att vara o-nå-bar. vi drog en repa på team sportia och sen när jag förklarat för johanna att jag inte ätit nån frukost drog vi oss ned till stan och landade på mekka för lite fika. det var julemysigt! vi gick lite sporadiskt på stan och skiljdes åt på åhlens för att johanna skulle leka hemmamamma/hemmafru och laga korvstroganoff till familia. 

då jag bara gick omkring runt, runt på åhlens och inte kikade på något speciellt tänkte jag att de var lika väl att jag gick till rut och hälsade på där. sagt och gjort, jag gick dit, surrade lite med elin och satte mig på en kartong med påsar och pratade lite till. vi bokade biljetter till the levettes julshow (jobbet bju, tack och bock!) och drömde oss bort till i morgon då vi får nya supervaror till oss! finally! 

jag köpte lite julklappar till siz och fixade nån nagel på nail design school och tog bussen till ersmark för att inte spendera en kväll ensam på sandbacka, de var inte riktigt vad jag var sugen på. fick mig blomkål och skinka i magen och nu sitter jag och väntar på bonde söker fru. det enda dåliga med att jag åkte hit är att jag har tvätt i maskinen på sandbacka och att den som har tvättid nu säkerligen inte är så nöjd med mig.. förlåt! matilda plockar ur den så fort hon kommer hem från stallet. tur att jag bara tvättat handdukar, morgonrock och ett överkast. inte så farligt för nån annan att dra ur och slänga på bänken.




kan någon hjälpa mig? en julklapp till far? jag har idétorka. 

Kommentarer
Postat av: Jenny

SNART FREDAG!! :D jag längtar jättemycket! kul med en helkväll med er. du, jag kanske skriver klart provet tidigare än kl. 17 kan jag komma tidigare då?(A)

2009-12-09 @ 18:47:45
URL: http://sandbergjenny.blogg.se/
Postat av: joli

bonde ikvälL!!

2009-12-09 @ 18:48:21
URL: http://frokenlind.blogg.se/
Postat av: erica

JA NI KOMMER! :D

2009-12-09 @ 19:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0