lycksele

well hello again. har nu tagit mig hem efter min spontanresa till lycksele, linn, hästar och hundar. jag har verkligen haft det kalastrevligt och funderar starkt på att göra ett besök igen snarast möjligt. var ute igår i SJU timmar och red. det ni! red över hyggen, myrmarker, över bäckar och efter grusvägar och hade det alldeles för bra. det var dock lite tråkigt när det började ösregna och jag satt där utan regnkläder. jag var rätt blöt när vi kom fram till stallet igen.. det tjaskade lite här och var. igår kväll var jag och linn med och ge alla 30 draghundar mat, en upplevelse i sig. jag måste verkligen se till att åka upp dit i vinter och åka hundsläde, förstå vilken mäktig upplevelse!! jag och linn styrde även stegen till valparna, en kull som var 10 veckor (typ det sötaste jag sett) och en kull som bara var 4 veckor gamla. jag hade kunnat sova där om jag hade fått, men jag valde ändå sängen efter lite om och men. jag tog bussen hem i morse för att åka till jobbet men hade helst av allt velat stanna där ytterligare en dag då de idag skulle hämta två nya hästar och rida två gånger om.. vi får se hur framtiden ser ut, man kanske tar sitt pick och pack och flyttar till lycksele? det finns ju trots allt 18 hästar att motionera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0