jag jobbar som vanligt igen..

många tågtimmar senare sitter jag nu på mitt jobb igen. åkte halv två igår från oslo - nästan precis ett dygn sen! bytte tåg i karlstad (var där en timma), åkte vidare till hallsberg (var där i ytterligare en timma), åkte till vännäs (stannade där i 30 min) för att tillslut anlända till trista umeå en timma försenat. jag hade ju tänkt hinna sova igen mig lite hemma innan jag skulle börja jobba, jo tjena. jag var tvungen att kliva rakt in i duschen. var otroligt ofräsch - var ofräschare på hajken och i svettiga thailand men den här ofräschheten hamnar på en välförtjänt tredje plats. pappa sa till och med när han hämtade oss "hehe, ja. 16 timmar sitt-tåg." jag och kicki var lite störiga på tåget i natt, våra medresenärer var nog inte alltid så glada på oss. vi hade kul i alla fall! åt godis så det stod härliga till.. köpte även en baguette, en påse bröd och ett paket smör som vi mumsade på. inte riktigt som alla andra. lekte lite lekar för att tillslut däcka av där vid ett (när de äntligen lyckades släcka lampjäveln!!!) sov ett tag med kicki bredvid, en tjock framför och en liten thai snett framför.. efter några timmar på den stolen (och ett antal sockerdricka-attacker senare) så förflyttade jag mig till två tomma stolar där jag (nästan) kunde sträcka ut benen. sov faktiskt hela 3 timmar där utan att vakna och det borde ju vara något slags rekord eller nåt? känner mig lite sliten nu, i kväll blir det att byta bilder med caci och kicki och lägga ut lite på facebook och bloggen. tror bara att jag ska vara hemma och ta vara på min familj lite. jag och acke hade snackat om att göra nåt, vi får väl se hur det blir med den saken..

nu ska jag till o äta min morot (lunchen för idag..). ska se om jag hittar något annat spännande i min låda här på jobbet. ska även ta och ringa till emma! har saknat henne nu när jag varit "utomlands".

det är lätt att förtränga känslor och tänka att ni inte finns där i det andra landet, det är så mycket lättare då. nu när man har varit uppe i er i flera dagar inser jag att jag saknar er, mycket! det är tur att ni kommer hem snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0