tisdag, en lång dag då både det ena och det andra hände

jag är fortfarande förkyld, det känns värre än någonsin nu faktiskt! jag är helt slö och degig. typ som om ngn hade kört över mig. så känns det ungefär!

åkte in på akuten igår för att jag har problem med ett öga, synen försvinner i en cirkel på vänstra ögat hela tiden. det har varit så sen i söndags och de på sjukvårdsupplysningen tyckte att det var lika bra att åka in. så kvällen/natten spenderades på akuten. fick en remiss till ögonkliniken så jag var där hela dagen idag. de gjorde alla sorters undersökningar och hittade ingenting. jätteskumt. nu ska jag bara "vila" (sjukt irriterande med ögat som flimrar och synen som försvinner) för att sedan komma tillbaka på torsdag igen. jag får hoppas att de hittar något då, eller att synen förbättrat sig av sig själv. annars skulle det bli hjärnröntgen för min del så att de skulle kunna utesluta att det var något symptom på ms. det känns väldigt läskigt måste jag säga. men som sagt, de trodde inte att det hade ngt med det att göra, bara för att utesluta det..

det hände faktiskt en positiv sak idag också. en riktigt rolig grej! fick ett telefonsamtal i morse från ett okänt nummer och det visade sig att det var från rut mfl som de ringde. de hade läst mitt cv och undrade om jag var intresserad av sommarjobb / eventuellt fast till hösten. när jag berättade att jag redan hade fått sommarjobb på willys blev hon besviken och undrade om jag inte skulle kunna tänka mig att jobba på båda ställena. absolut sa jag, man kan ju inte missa ett sånt här tillfälle! så jag ska på arbetsintervju i morgon bitti - känns verkligen superroligt! förhoppningsvis får jag jobbet och kan jobba på båda ställena till sommaren och får förhoppningsvis fast jobb på något utav dem till hösten. det är jättemånga som sökt jobb där och bara tanken på att de vill ha mig till arbetsintervju gör mig alldeles glad :) sökte två jobb och har fått svar från båda - antingen är jag bara en naturbegåvning på att söka jobb eller så har jag otroligt tur. jag vet inte vilket jag ska tro på..

nu ska jag gå och sova en stund (igen) och sen se på dh. sköt om er!


image38

Kommentarer
Postat av: Helena

Hehe, jag ska också på intervju på Rut idag :P

2008-05-07 @ 08:36:55
URL: http://gibbler.blogg.se
Postat av: joli

naturbegåvning linn!! ;)

2008-05-07 @ 08:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0