soliga dagar

livet på hippologum leker. jag har de verkligen jättebra, och sen får man betalt också. som igår - uteritt i 2½ timma och låsa några dörrar, leka lite och äta. sova, läsa.. ja. det är rätt bra. långa och dryga dagar bara men. det är ändå slappt! idag har jag varit i stallet på morgonen och på ögonmottagningen på eftermiddagen. ögat är fortfarande kajk men de vet inte vad de beror på. så länge de inte blir värre så ska jag tydligen ha det såhär.. nu är jag hemma för en middagsstund för att sedan åka till hippo igen så jag är där kl 7. stalltjänst igen, wie. sen är de bara fre, lör och sön kvar.. på söndag sker de en liten överraskning för konfirmanderna. vågar inte skriva vad, man vet ju aldrig om ngn av dem läser här. (chansen är ju väldigt minimal men jag vågar inte chansa..) annars kommer jag typ ha huvudansvaret för alla ridskolehästar i helgen, o de är ju ganska stort. huvudansvar för att alla privathästar får mat också. så man kan väl säga att jag har ansvar för sisådär 60-80-100 hästar i helgen. king om de skiter sig! men de får vi hoppas att de inte gör!

nu ska ja packa lite saker inför i kväll o sen gå ut o käka med min familj (inte lisa dock.. axo får ställa upp!)

tjoho

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0