skellefteå

efter en heldag i skellefteå är jag mer än nöjd. min hjärna har jobbat på högvarv hela dagen för att vara så finurlig som möjligt så att pappa inte skulle lista ut var vi var på väg. mamma var dock mindre smart och pratade högt och tydligt i telefon med min morbror om att vi skulle till SKELLEFTEÅ FÖR ATT RÖVA BORT LEIF. japp. så gick pappas tankar om att vi kanske skulle till pite havsbad upp i rök. han var faktiskt ganska smart och hade listat ut var vi skulle innan vi ens hade svängt upp mot berget boda borg ligger i. det bör tilläggas att pappa endast har hört våra historier om boda borg och inte själv har varit där. det var dock rätt mycket folk där och det var trååångt. man var alltid tvungen att vänta utanför rummen innan man fick gå in och det var inte ovanligt med en liten fin köbildning utanför.. åt lunch på ett jättefint café mitt på ett villakvarter där de hade levande sång med en pensionärskör som sjöng härliga vårlåtar. även gästerna, förutom vi då, stämde in i sången. riktigt trevligt! middag åt vi på en jättebra grekisk restaurang som hade snuskigt god mat och väääldigt gott vitlöksbröd. mums! vitlök är min grej! bilfärden hem blev väl rätt okej ändå, jag fick som jag ville, köra 364 hem ist för e4. inte för att det spelade så stor roll men, viljan igenom är väl alltid kul att få? åkte förbi hos "mormor" och tankade också. känns väldigt skumt att vara i hennes hus fastän hon inte är där, mata hennes katt och sopa lite i köket. det kommer nog ta ett tag innan man vänjer sig vid detta konstiga senarium.

i morgon bitti ska jag till tavelsjö kyrka för att höra prästen "ropa" upp att mormor har dött. sen bär de av till caféet för att jobba (emma är snäll nog att öppna så att jag kan vara i kyrkan). hoppas att emma och jag "måste" jobba tillsammans lite så att hon inte går på en gång. är så äckligt less på det där stället. jag hoppas på WILLYS! jag kommer säkert vara döless på det om ngt år också, men hellre less där OM ett år, än less i ett HELT år till på caféet. japp. det var min utläggning för idag. inte så givande säkert..

nu ska jag ta och bädda min säng och sen tror jag faktiskt att jag ska gå och läsa lite på en bok.. mm. det blir nog så!

tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0